Microsoft začal vydávať nové verzie svojho prehliadača určené výhradne vývojárom. Otvára sa tak možnosť oznámiť vývojovému tímu čo sa vám na implementácii nových štandardov páči alebo nepáči. V čerstvo vydanej verzii sa objavuje WebDriver API, Gamepad API a zdokonaľuje sa podpora WebGL. Nástroje pre vývojárov F12 obsahujú drobné vylepšenia. Svoj názor na nové verzie môžete oznámiť buď prostredníctvom špecializovaného webu alebo cez Twitter.

Rozdiel tohto vydania oproti minulým Developer Preview je v tom, že v súčasnej dobe má vývojový tím pripravenú svoju infraštruktúru na to aby vydával nové verzie pre vývojárov pravidelne. Dá sa teda očakávať, že si budeme môcť vyskúšať nové techniky každých niekoľko mesiacov. V minulosti to bolo možné len tesne pred vydaním novej verzie a to iba raz alebo dvakrát krátko po sebe. Nová verzia pritom vychádzala zhruba raz za dva roky.

Verzie z IE Developer Channel idú nainštalovať ako na Windows 8.1, tak aj na Windows 7. Nenahrádza existujúcu inštaláciu IE, obe verzie môžu byť súčasne na jednom systéme. Zároveň nemení nastavenia v registroch a drží si vlastnú históriu navštívených stránok. Skrátka snaží sa byť od systému na ktorom beží izolovaný. Využíva k tomu App-V z čoho plynie, že tieto verzie nie sú príliš vhodné pre meranie výkonu.

Významné zlepšenie vnútorných postupov sa dočkala aj oblasť venujúca svoju pozornosť vývojárom. Tí tak môžu oznámiť svoje názory buď prostredníctvom Microsoft Connect alebo cez Twitter na @IEDevChat. Raz za čas sa na ňom konajú chaty s vývojármi cez #AskIE.

WebDriver API

WebDriver umožňuje ovládať prehliadač programom. Rozhranie ktoré to umožňuje je štandardizované W3C. Pretože programy tretích strán ovládajúce IE obsahovali chyby, Microsoft vyhovel prianiu vývojárov a prišiel s vlastnou podporou. Môžete si stiahnuť demo, ktoré ukazuje použitie v jazyku C #.

Gamepad API

Gamepad API umožní webovej stránke reagovať vedľa povelov z myši, klávesnice alebo dotykovej obrazovky aj na gamepad. Svoje opodstatnenie to má najmä pre hernú konzolu Xbox One. Na ňom ale webové hry zatiaľ spustiť nejde, chýba mu podpora WebGL. Je to z toho dôvodu, že IE beží z bezpečnostných dôvodov izolovane a nemá k hardvéru priamy prístup. Nezostáva než dúfať, že sa to časom s nejakým updatom zmení a webové hry ako Runescape bude možné hrať aj na Xboxe One.

WebGL

A u WebGL ešte chvíľku zostaneme. Jeho podpora sa ďalej vylepšuje. Zrýchlilo sa vykresľovanie mnohých rovnakých objektov aj trojuholníkov so spoločným vrcholom, pribudla podpora pre 16 bitové textúry a pre premenné v shader. Zvýšilo sa tiež pokrytie Khronos testov z 93 na 97%.

Nástroje pre vývojárov F12

Nástroje pre vývojárov sa vylepšujú neustále. Medzi posledné novinky patrí nové pole pre rýchle prepnutie vykresľovacieho režimu, ktoré sa zobrazuje v pravom hornom rohu bez ohľadu na tom na akej ste zrovna záložke.

Nájsť to správne miesto v kóde, na ktoré umiestniť breakpoint je niekedy zdĺhavé. Novo je však možné nastaviť breakpoint na ľubovoľnú udalosť. Keď nastane, vykonávanie sa zastaví vo vašom kódu na mieste ktoré udalosť obsluhuje.

Ďalšou novinkou sú trace points. Umožnia vám logovať keď nastane nejaká udalosť. Je to užitočné v prípadoch kedy breakpoint udalosť preruší, napríklad mousemove. Miesto nastavovanie Breakpoint a skúmania premenných si ich teraz ľahko môžete vypísať.

Ďalšie vylepšenia sa týkajú záložiek Pamäť a Odozva užívateľského rozhrania ktoré vám umožnia lepšie prechádzať a filtrovať veľké množstvo zaznamenaných dát.

Čo príde ďalej?

Techniky, ktoré sa chystajú na ďalšie vydanie, môžete sledovať na stránke status.modern.ie. Pomerne veľa pozornosti sa upína na ECMAScript 6, ktorý posunie JavaScript bližšie k moderným jazykom. Podpora JS iteratorspak umožní rozšíriť TypeScript o asynchrónne programovanie.

Cieľom implementácie WebSocket a SPDY bolo nazbierať dostatok skúseností k práci na HTTP 2.0. Ten má priniesť väčšiu bezpečnosť vďaka povinnému šifrovaniu prenášaných dát a väčšiu rýchlosť vďaka možnosti prenášať naraz viac súborov jedným spojením. Umožní tiež serverom kontaktovať klienta priamo bez nutnosti čakať na jeho predchádzajúcu žiadosť. V súčasnosti môže server poslať dáta klientovi len v momente, keď si o ne požiada.