Ak sledujete pravidelne naše aktuality, iste je Vám známe, že aj v priebehu roka 2011 bude ukončená podpora niektorých verzií operačného systému Microsoft Windows. Pozrime sa spoločne na operačné systémy, ktorým spoločnosť Microsoft ukončila podporu a ktoré bude podporovať v nasledujúcom období.



RTM

SP1

SP2

SP3

SP4

Windows Vista

Nepodporované

12. júl 2011

24 mesiacov po vydaní SP3 alebo do ukončenia podpory produktu

Nie je dostupný

Nie je dostupný

Windows XP

Nepodporované

Nepodporované

Nepodporované

8. apríl 2014

Nie je plánované

Windows 2000 Professional

Nepodporované

Nepodporované

Nepodporované

Nepodporované

Nepodporované

Windows 2000 Server

Nepodporované

Nepodporované

Nepodporované

Nepodporované

Nepodporované

 

Aké sú možné riziká?

  • Nepodporované prostredia bez nainštalovaných opráv môžu byť vystavené bezpečnostným rizikám. Aktualizácie Service Pack obsahujú všetky aktualizácie zabezpečenia, ktoré boli v čase uvedenia aktualizácií Service Pack k dispozícii. Môžu taktiež obsahovať ďalšie bezpečnostné funkcie, obmedzenia rizík a zmeny východiskového nastavenia slúžiace na ochranu používateľov. Spoločnosť Microsoft poskytuje bezplatné opravy zabezpečenia pre podporované produkty, ale nie pre produkty, ktorých podpora bola ukončená.
  • Služby riešenia problémov sú poskytované pre podporované produkty. V prípade, že vo vašom prostredí dôjde k problému/výpadku spojenému s nepodporovaným produktom, je možné, že naši špecialisti nebudú schopní pomôcť tento problém vyriešiť, pokým nevykonáte inováciu na podporovanú úroveň.

 

Aké sú dostupné možnosti?

1.   Vykonať inováciu

Pre operačný systém Windows Vista existujú dve možnosti inovácie:  aktualizácia Service Pack – SP2, alebo novšia podporovaná verzia operačného systému, napríklad Windows 7.

 

2.   Uzatvoriť zmluvu na platenú technickú podporu umožňujúcu naďalej používať produkty po ukončení ich životného cyklu

Ak sa z ľubovoľného dôvodu rozhodnete zostať pri týchto produktoch, máte možnosť uzatvoriť zmluvu na platenú technickú podporu. Podmienkou uzatvorenia zmluvy na platenú technickú podporu je, aby zákazník zaviedol plán migrácie z nepodporovanej platformy. Náklady zmluvy na platenú technickú podporu sú výrazne vyššie než pri bežnej technickej podpore a každoročne narastajú s tým, ako klesá počet zákazníkov zotrvávajúcich na platforme s ukončeným životným cyklom.
 

3.   Nerobiť nič

Prijať riziká spojené so skutočnosťou, že pre tieto produkty nie je možné získať bezpečnostné opravy ani mať prístup k podpore riešenia problémov.