Technológia rozpoznávania tváre začínala vo výskumných laboratóriách a o chvíľu však už môže byť k dispozícii aj u vás v obývačke. Cesta od prototypu po produkt ukazuje ako v Microsofte realizujú nápady od nápadu po uvedenie hotového produktu.
Avatar Kinect umožní až 7 priateľom stretnúť sa vo virtuálnom prostredí. Keď sa usmejete, váš avatar pre Xbox 360 sa usmeje s vami.
Služba dostupná pre Xbox Live funguje na princípe presného rozpoznávania tváre senzorom. Týmto Avatar Kinect umožní stretnutie siedmich priateľov v simulovanom prostredí. V ponuke miest užívatelia nájdu prostredia od nočnej talkshow po čarovný les. Keď hráčova virtuálna podoba príde na miesto, na obrazovke v reálnom čase uvidí úsmevy či zamračené tváre ostatných.
Práca, ktorú vývojári v Microsofte na produkte odviedli, zahŕňala široký záber činností premeny dema na produkt ako algoritmy pre výrazy tváre a zaistenie kompatibility videnia počítača a Kinectu, prezradil Eric Lang, riadieľ skupiny Microsoft Startup Business. Projekt začal v laboratóriách Microsoft Research ako štúdia geometrie pohľadu a “veda” o úsmeve sa stala jednou z tém jeho oddelenia, ktoré úzko spolupracovalo s oddelením Interaktívnej zábavy. Spoločne technológiu vylepšili, prepracovali a nastavili pre Kinect.
Avatar Kinect je ďalším krokom inovácie Xboxu a Kinectu a používateľom poskytuje možnosť najlepšieho zážitku v zábave a hre. Od uvedenia Kinectu na trh v novembri 2010 sa za prvých 60 dní predalo 8 miliónov kusov, čím sa zaradil medzi najrýchlejšie sa predávajúce elektronické zariadenie.
Cesta od konceptu po produkt, pre zväčšenie kliknite na obrázok.
Viac o Avatar Kinect.