Microsoft v rámci vydávania nových verzií tie pôvodné sťahuje zo svojích cenníkov, avšak v rámci zásad životného cyklu technickej podpory naďalej podporuje.
Zásady životného cyklu technickej podpory poskytovanej spoločnosťou Microsoft sa vzťahujú na väčšinu produktov, ktoré sú v súčasnosti dostupné prostredníctvom maloobchodnej siete alebo multilicenčných programov, ako aj na produkty, ktorých vydanie sa plánuje v budúcnosti. Prostredníctvom týchto zásad spoločnosť Microsoft poskytne minimálne:
- 10 rokov technickej podpory (5 rokov bežnej podpory a 5 rokov rozšírenej podpory) na úrovni podporovaného balíka Service Pack pre podnikové a vývojárske produkty,
- 5 rokov bežnej podpory na úrovni podporovaného balíka Service Pack pre spotrebné, hardvérové a multimediálne produkty,
- 3 roky bežnej podpory pre každoročne vydávané produkty (napríklad programy Money, Encarta, Picture It! a Streets & Trips).
Fázy životného cyklu technickej podpory
Typ podpory | Fáza poskytovania bežnej podpory | Fáza rozšírenej podpory | Podpora online na svojpomocné riešenie problémov |
Požiadavka na zmenu dizajnu a funkcií produktu | Bezplatný prístup k obsahu online, akým sú napríklad články databázy Knowledge Base, online informácie o produktoch a online webové vysielania | ||
Aktualizácie zabezpečenia | |||
Ďalšie opravy netýkajúce sa zabezpečenia | |||
Doplnková podpora1 tvoriaca súčasť licencie, licenčného programu2 a ďalších bezplatných programov poskytovania podpory | |||
Platená podpora (vrátane podpory typu Premier a Essential s platbou pri každom incidente) | |||
Použiteľnosť kategórie produktu | Vzťahuje sa na všetky produkty | Vzťahuje sa len na podnikový a vývojársky softvér | Vzťahuje sa na všetky produkty |
Je k dispozícii | Nie je k dispozícii | K dispozícii len so zakúpenou zmluvou Extended Hotfix Support Agreement |
1 Odkazuje na telefonickú podporu a možnosti využívania podpory online.
2 Napríklad incidenty technickej podpory získané v rámci programu Software Assurance pre serverové produkty.
Bežná podpora
Bežná podpora je prvou fázou životného cyklu technickej podpory produktu. Zahŕňa nasledovné možnosti :
- Technická podpora pre jednotlivé prípady (bezplatná technická podpora pre jednotlivé prípady, platená technická podpora pre jednotlivé prípady, technická podpora účtovaná hodinovou sadzbou, technická podpora vyplývajúca zo záručných podmienok).
- Technická podpora vo forme aktualizácií zabezpečenia.
- Možnosť vyžiadania si rýchlych opráv nesúvisiacich so zabezpečením.
Rozšírená podpora
Fáza rozšírenej podpory nasleduje po fáze bežnej podpory podnikových a vývojárskych produktov. Zahŕňa nasledovné možnosti :
- Platená technická podpora.
- Bezplatná technická podpora vo forme aktualizácií zabezpečenia.
- Technická podpora vo forme rýchlych opráv nesúvisiacich so zabezpečením vyžaduje zakúpenie samostatnej zmluvy o predĺženej technickej podpore vo forme rýchlych opráv.
Samoobslužná podpora online
Samoobslužná podpora online je dostupná počas životného cyklu produktu a najmenej 12 mesiacov od skončenia doby podpory daného produktu. Prostredníctvom článkov databázy Knowledge Base, najčastejších otázok, nástrojov na riešenie problémov a ďalších zdrojov informácií spoločnosti Microsoft, ktoré sú k dispozícii online, môžu zákazníci odstraňovať bežné problémy.