Profesionálni informatici musia dnes viac než kedykoľvek predtým čeliť tlaku na znižovanie nákladov a zvyšovanie produktivity v organizácii. Súčasťou nevyhnutných opatrení je optimalizácia a transformácia komunikačnej infraštruktúry, aby vyhovovala meniacim sa obchodným potrebám, zaisťovala nepretržitý prístup k e-mailu, podporovala mobilných pracovníkov a chránila bezpečnosť firemnej komunikácie.
Microsoft Exchange Server, základná súčasť jednotného komunikačného riešenia spoločnosti Microsoft, už dlhoročne zvyšuje produktívnu spoluprácu v organizáciách. Najnovšia verzia servera Exchange vám môže pomôcť dosiahnuť lepšie obchodné výsledky a zachovať si pritom kontrolu nad nákladmi na nasadenie, správu a súlad s predpismi. Exchange ponúka veľké množstvo možností nasadenia, plnohodnotné používateľské prostredie na stolovom počítači, vo webovom prehľadávači aj na mobilnom zariadení a integrované funkcie pre správu a ochranu informácií, ktoré spolu vytvárajú najlepšie dostupné riešenie pre prenos správ a podporu spolupráce.
Nové funkcie Exchange Server 2010
Flexibilita a spoľahlivosť
- Odstránenie nutností nasadenia zložitých a nákladných riešení clusteringu pre zaistenie plnohodnotnej redundancie.
- Automatizovaná replikácia databázy schránok a ochrana proti zlyhaniu, či už medzi dvorní miestnymi servermi alebo medzi vzdialenými dátovými centrami.
- Udržovanie dostupnosti a rýchle zotavenie po havárií s použitím až 16 replík každej databázy schránok spravovaných Exchange serverom.
- Obmedzenie výpadkov pri presune schránok, čo umožňuje vykonávať aktivity súvisiace s migráciou a údržbou podľa stanoveného plánu.
- Ochrana proti strate e-mailov pri inováciách alebo výpadkoch prenosového servera vďaka novým integrovaným funkciám redundancie, ktoré inteligentne presmerujú tok správ cez inú dostupnú trasu.
- Povoliť používateľom aktualizáciu kontaktných informácií a sledovanie správ o doručení e-mailových správ bez podpory informatikov.
- Ponúknuť jednoducho použiteľné webové rozhranie pre bežné činností zaisťované oddelením podpory.
- Využiť nový model riadenia prístupu na základe rolí, v ktorom môžu špecializovaní používatelia vykonávať určité činnosti bez toho, aby museli mať práva správcu - napríklad riaditelia pre zaistenie súladu s predpismi môžu prehľadávať schránky používateľov .
Prístup odkiaľkoľvek
- Zjednotiť prístup k e-mailom, hlasovej pošte, IM a správam SMS a umožniť tak používateľom výber najvhodnejšieho prostriedku komunikácie.
- Pridať podporu pre takmer akýkoľvek smartphone vrátane aplikácie Microsoft® Office Outlook® Mobile pre systém Windows Mobile®.
- Ponúknuť používateľom prístup k aplikácii Outlook na stolovom počítači, prostredníctvom webu aj na mobilných zariadeniach vrátane podpory aplikácie OWA pre prehľadávače typu Apple Safari a Mozilla Firefox.
- Zdieľanie stavu zaneprázdnenosti s externými partnermi pre jednoduché a rýchle plánovanie schôdzok, vrátane možnosti nastavenia úrovne zdieľaných podrobností s ohľadom na ochranu súkromia.
- Funkciu MailTips, ktorá pred odoslaním upozorňuje na potenciálne nedoručiteľné alebo omylom odosielané správy.
- Zdokonalené zobrazenie konverzácií, ktoré automaticky radí správy podľa histórie konverzácie medzí účastníkmi a uľahčuje tak orientáciu v priečinku doručenej pošty.
- Textový náhľad správ hlasovej pošty, s pomocou ktorého si môžu používatelia usporiadať správy bez nutnosti ich prehrávania.
- Automatických sprievodcov pre vytváranie prispôsobených osobných IVR.
- Nástroje pre tvorbu pravidiel príjmu hovorov na základe identifikácie volajúceho a kontaktných informácií.
- Telefonický prístup do celej schránky doručenej pošty v takmer 30 jazykoch pomocou aplikácie Outlook Voice Access.
Ochrana a zhoda s legislatívou
- Presunúť nepraktické dátové súbory aplikácie Outlook (PST) z počítača spať na server Exchange pre potreby efektívnejšej správy a vyhľadávania.
- Zjednodušiť klasifikáciu e-mailu pomocou nových zásad uchovávania, ktoré je možné použiť pre jednotlivé e-mailové správy alebo pre celé priečinky
- Vyhľadávať dáta vo viacerých schránkach súčasne pomocou jednoducho použiteľného webového rozhrania; povoliť povereným pracovníkom osobného oddelenia alebo riaditeľom pre zaistenie súladu s predpismi spúšťanie cielených hľadaní.
- Kombinovať server Exchange 2010 a službu Active Directory® Rights Management Services (AD RMS), aby bolo možné automaticky používať ochranu IRM (Information Rights Management) pre obmedzenie prístupu k informáciám.
- Umožniť partnerom a zákazníkom čítať správy chránené technológiou IRM a odpovedať na ne, a to aj vtedy, keď sami nemajú službu AD RMS implementovanú.
- Povoliť vedúcim kontrolu správ a schvaľovanie čí blokovanie ich prenosu.